14. tammikuuta 2010

Tästä lähtien alkuviikot ovat varmaankin hiljaisia.

Meidän Marjukka on minun luona yötä maantanaista keskiviikkoon, koska on periaatteessa muuttanut Turkuun mutta yrittää kuitenkin käydä yliopistoa Tampereella. Kun täällä on seuraa, ja meillä mm. buffynkatseluprojekti (jee), blogin päivittämiselle ei yleensä jää aikaa kun hädin tuskin jää töillekään.

On kyllä mukavaa, että asunnossa on välillä joku muukin kuin minä. Blogi päivittyy toivottavasti oikein ahkerasti muina viikonpäivinä, mutta älkää ihmetelkö alkuviikkojen mahdollista hiljaisuutta.

12 kommenttia:

Anzi kirjoitti...

Buffynkatseluprojekti kuulostaa varsin hyvältä syyltä pysyä poissa blogin ääreltä!

Anne kirjoitti...

Buffynkatseluprojekti on vaikka kuinka mones laatuaan - jos olen vielä laskuissa mukana, olen katsonut kerran itsekseni ja nyt kolmatta kierrosta ihmisten kanssa. Tiedä häntä, onko syyn hyvyydellä joku aika- ja määräraja :P

Inkeri kirjoitti...

Buffy on aina hyväksyttävä syy olla päivittämättä blogia. :)

Anne kirjoitti...

Okei, no hyvä sitten! :D

Miia kirjoitti...

Mitenkään mihinkään liittymättä: se kielisnirbula tuohon alakulmaan löytyi ainakin tässä koneessa (käyttiksenä XP) nurjaklikkaamalla tuota alapalkkia (siis se, missä on ne ikkunoiden palkit) ja sieltä sitten toolbars tai mikä se onkaan suomeksi. Siellä kun on täpättynä Language Bar (tai mikä se onkaan suomeksi) niin sulla pitäisi näkyä siinä kellon yms. vasemmalla puolella kaksikirjaiminen kielitunnus, esim. mulla juuri nyt FI, mutta kohta työmeiliä kirjoitettaessa EN. Ja sitä ikonia klikkaamalla pääsee vaihtamaan kielestä toiseen. Kätsyä! Samalla selvisi sekin, miten mahdollisesti sulla vaihtui se kieli Firefoxissa. Ainakin mulla on tässä automaagisesti säädettynä shortcut ALT + vasen SHIFT, joka vaihtaa kielen. Eli jos oot sattumalta painanut niitä yhtaikaa, niin kieli on sit sitä myöten vaihtunut.

Vähän törkyä sotkea sun blogikommentteja tämmöisellä, mutta havaitsin yllätyksekseni, että mulla ei ole sun sähköpostiosoitetta. Enkä pääse töistä Facebookiin, joten sitäkään kautta ei nyt tähän hätään voinut viestittää. Ja kotiin päästessä oon kuitenkin jo onnellisesti unohtanut koko asian. Niin että lue tämä ja deletoi sotkemasta sun kommentteja ;)

Mutta terkkuja siskolle, ja hyvää matkaa! :)

Anne kirjoitti...

Kiitos paljon!!! En mä näitä poista, jätän tähän, jos vaikka kaipaan toistekin ohjeita, tai joku muu kaipaa :)

7 kirjoitti...

Buffysta tuli mieleen, että ootko
katsonut Pirunkaupat-sarjaa neloselta torstaisin?

Anne kirjoitti...

En muuten oo katsonut, se alkoi jotenkin semmoisen saumaan etten saanut alusta boksille. Kuulostaa kyllä kiinnostavalta. Onko sinusta hyvä, vai miksi tuli mieleen kysyä? Se tulee nyt vissiin vasta ekaa kierrosta, joten ajattelin odottaa uusintaa. :)

Kirsimarja kirjoitti...

Heh, jopas on hauskaa! Luin blogiasi ihan innoissani ja tuumin että jee, sattuipa tosi hyvä kääntäjäblogi kohdalle, kun itsenikin pitäisi jossakin vaiheessa kääntäjäksi kypsyä. Sitten tajusin, että mähän tiedän, kuka kirjoittaja on - olin nimittäin aikoinaan Marjukan kämppiksenä Pariisissa! Siellä tottakai tuli puhuttua Marjukan kääntäjäsiskosta, kun me kumpikin silloin odoteltiin jännittyneinä pääsykokeiden tuloksia. Hauska sattuma! :)

Kiitos blogista, tätä on kovin kiva lukea! :)

Anne kirjoitti...

Hehee, maailma on pieni!

Nähtiinkö me sitten siellä Pariisissa? Mä nimittäin kävin Marjukan luona kylässä. Muistan puhuneeni enimmäkseen niille ulkomaalaisille kämppiksille, mutta ehkä jotain hämäriä muistikuvia on suomalaisistakin... jostakusta, joka oli pyrkinyt Turkuun käännöslinjalle? Sinä olet varmaan se?

Kirsimarja kirjoitti...

Juu, minä se olen! Täytyy kyllä tunnustaa, että mulla ei ole mitään muistikuvia sun vierailusta. Tein silloin melkein pääasiassa iltavuoroa ja palailin kotiin vasta aamuyöllä, joten voi hyvin olla, että ollaan menty aika lailla ristiin, ja onhan tuosta toisaalta jo aikaakin... Sen kyllä muistan, että Marjukalla oli sellainen nitisevä kumipatja vierailijoita varten, eikä tosiaan käynyt sen päällä nukkuvia kateeksi. :D

Mutta niin siinä tosiaan kävi, että mä päädyin Turun kääntikselle ja tyytyväinen olen edelleen. Nyt oon taas Pariisissa, tällä kertaa vaihdossa, mutta ensi vuonna on tarkoitus saada kandi valmiiksi ja sen myötä tosissaan ruveta katselemaan, että josko sitä töitäkin saisi. AV-kääntäminen kiinnostaa eniten, joten ei auta kuin toivoa, että vuodessa-puolessatoista alan kuohuva tilanne alkaisi näyttää vähän valoisammalta. Täältä on kyllä kiva lukea (sillä välin), miten joku on oikeasti onnistunut ja jopa tienaakin jotain! :D

Anne kirjoitti...

Joo, ei se vierailuni kestänytkään kuin vajaan viikon, joten ei ihme jos ei juuri satuttu näkemään. :)

Kyllä mä luulen, että alan tämänhetkinen myllerrys ratkeaa suuntaan tai toiseen vielä tämän vuoden aikana, varmaan jo syksyynkin mennessä. Sitähän ei tietenkään tiedä, onko tulos mieluinen vai ei, ja tuleeh varmaan uusiakin myllerryksiä... mutta toivotaan parasta!

Onnea matkaan :)