6. marraskuuta 2007

Kirjoituslupaus.

Nyt aion yrittää kirjoittaa jotain joka päivä. Tästä lähtien. Maailmalla on romaaninkirjoituskuukausi, minulla on nyt bloginkirjoituskampanja.

Muuten en pääse takaisin kirjoitusrutiiniin tässä mediassa. Kirjoitan jotain, mitä vaan.

Jännittävää: Facebookissa olen huomannut, että minun on oikeasti helpompi kirjoittaa englanniksi. Luulin sen olevan pitkälti kuvittelua - että suomeksi kirjoittaessani kaipaan englannin mahdollisuuksia ja englanniksi kirjoittaessani suomen mahdollisuuksia. Mutta en minä englanniksi kirjoittaessani mitään kaipaa.

Herättää tiettyjä ajatuksia. Houkuttaa vaihtamaan blogien kieltä. Tai osan niistä. Mutta en taida. Ainakaan vielä. Jos suomi on vaikeampaa, se tarvitsee harjoitusta.

Leffablogia voisin kyllä kirjoittaakin englanniksi. Se olisi mukavaa. No, katsellaan.

2 kommenttia:

Minni Kuisma kirjoitti...

Ihan kiva idea.. mutta vastustan.. tai leffablogi ei haittais, kun sitä en juuri seuraa.

Siis ois kiva lukea sun blogia suomeksi.. kun toi englannin taito ei ole vieläkään vahvin mahdollinen. Ja joka päivä joutuu jo Facebookissa tuskailemaan, mitä mikin tarkoittaa.. Mutta sun blogit ja sun valinta. Mutta tää nyt oon vaan tällänen pienonen pyyntö, että pystysin seuraamaan sun blogia.

Anne kirjoitti...

Pyyntö huomioitu :)

En kyllä uskokaan, että tämän pääblogin kieltä olen vaihtamassa. Tämä on se, jota säännöllisimmin kirjoitan, ja joka siis antaa parhaiten harjoitusta suomen kieleen. Sitä paitsi täällä Suomessa asuessani kirjoitan kuitenkin paljon asioista, joiden sanasto tulee ensin suomeksi mieleen. Jos asuisin englanninkielisessä maassa, houkutus vaihtaa kieltä olisi varmasti paljon vahvempi :)

Mutta HITSI, miten kiva leffoista olisi kirjoittaa englanniksi!