17. huhtikuuta 2007

Sekalaisia kevättapahtumia

Aurinko paistaa tänään vähemmän, mutta viime päivinä se on kyllä tuonut energiaa. Jaksan olla iloinen ja innostunut ihan kaikesta. Ilonaiheita tällä hetkellä:

(1) Olen katsellut kesän matkoja. Tarkoitus on lentää heinäkuun alussa Bremeniin tapaamaan saksalais-suomalaista italiantuttuani Maija-Leenaa, jatkaa sieltä Pariisiin tapaamaan Disneylandista töitä saanutta Marjukka-siskoa ja varmaankin koukata takaisin Lontoon kautta. Viimeinen on täysin ylimääräistä, mutta jos olen niinkin lähellä kuin Pariisissa, en voi vastustaa. Vielä tänä kesänä olen alle 26, eivätkä kanaalin alittavan Eurostar-junan nuorisohinnat näköjään ole niin pöyristyttäviä, ettei niihin olisi varaa (60€/suunta, jos nyt varaa, ja menen vain yhteen suuntaan, koska lentänen Lontoosta).

Hauskaa, hauskaa, hauskaa. En tykkää turistimatkailusta, mutta maailmalle on tosi kiva matkustaa kavereita tapaamaan.

(2) Tavaraonnea. Ostin vihdoin saappaat, joita olen himoinnut pari kuukautta. Ne ovat hyvät kevyiksi kevät-/kylmien kesäpäivien kengiksi. Niissä on silleen oudosti sekä kangasta että nahkaa, tavallaan avokkaat kangasvarsilla. Sattuivat sopimaan minulle kuin valetut. Parasta on, että ne olivat poistoalennuksessa. Entinen hinta 89€, nyt taisi olla 63 tai jotain. Ei halvat silti, mutta säästö on aina säästöä. Olen isäni tytär, rahan säästämisestä tulee hyvä mieli. Ja uusista saappaista. Isälle ei ehkä niistä.

(3) Eilen minulle soitti yksi vaaanha kaveri, jonka kanssa aikanaan samaan aikaan teineinä puhuttiin käännöstieteen opinnoista ja muusta. Hänen elämänsä vei lopulta aivan eri suuntaan kuin minun, mies ja lapsi ja silleen, mutta nyt hän oli kovasti suunnittelemassa yliopistoon hakemista ja kyseli käytännön juttuja käännöstieteen opinnoista. Taija ei tätä blogia kyllä varmaan lue (tuskin tietää olemassaolosta), mutta tsemppiä joka tapauksessa! Olen tosi iloinen, niin kauan hän on käsitykseni mukaan asiasta haaveillut. Toivottavasti hausta tulee totta. Olen vilpittömästi tosi innostunut toisen ihmisen puolesta.

Ainakin nämä tuli heti kättelyssä mieleen. Kiva olo.

Ei kommentteja: