15. huhtikuuta 2007

Yksi blogi vastaan sata?

Eilen kävin päiväseltään Helsigissä Avenue Q -musikaalissa. Siitä lisää musikaalipuolella. Tänne kirjoitan jostakin muusta.

Kävin yksi päivä vanhassa blogissa ja aloin miettiä, miten se vertautuu näihin uusiin. Etäisyyttä saatuani ymmärrän selvästi, että vanha oli yleisöystävällisempi siinä mielessä, että sen sillisalaattimainen muoto antoi kokonaisvaltaisen ja aika kiinnostavan kuvan minusta ihmisenä. Nämä uudet ovat yhden asian sivuja, eikä niistä näe muotokuvaani samalla tavalla, vaikka jaksaisikin vierailla kaikissa ajatuksella. Tavallaan vanha blogi oli siksi henkilökohtaisena blogina parempi.

Minä kuitenkin olen superjärjestelmällinen (tätä ei pidä sekoittaa siisteyteen tai tehokkuuteen... kumpaakaan en ole). Minua ahdisti vanhassa blogissa koko ajan juuri sillisalaattimaisuus. Kaikkea ei yrityksistäni huolimatta saanut selkeästi omaan lokeroonsa. Tuntui aina, että kirjoitin liikaa jostain ja liian vähän jostain muusta. Oli sekava olo.

Uusi blogiperhe rauhoittaa mieltäni ja sopii mielenlaadulleni täydellisesti. Olen niin onnellinen siitä, että ihan kaikki on siististi omalla paikallaan ja tiedän, mistä olen kirjoittamassa ja miksi.

Lopputulos on siis, että tiedostan vanhan blogin olleen blogina parempi, mutta en tahtoisi palata entiseen syteeemiin, koska uusi ilahduttaa minua itseäni. Näin on asiat, jep.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Yleensä bloggaamisesta innostunut näyttää jossain vaiheessa perustavan uusia blogeja, niin olen itsekin tehnyt. Periaatteessa yhdessä blogissa voisi käyttää tageja, joilla lukija voi erilaisa aiheita jaotella melkein kuin ne olisivat eri alustoilla. Itse olen kuitenkin nauttinut pelkästään blogien ulkoasun sommittelusta niin paljon, että mieluummin jaan erilaiset jorinani eri blogeihin.

Anne kirjoitti...

Niin, minä en oikeastaan kokenut perustavani uusia blogeja vaan jakavani entistä moneksi - mutta niin varmasti moni muukin.

Voisihan niitä tageja käyttää, mutta kun ongelma oli juuri se, että olisin samassa blogissa tahtonut luoda liikaa vielä alaluokkien alaluokkia ja niiden alaluokkia. Lisäksi tuntui kaoottiselta, etten oikeastaan tiennyt, minkä asian vuoksi blogia kirjoitin - enkä varsinkaan, minkä vuoksi muut sitä lukivat! Tuntui, että aina kirjoitin jostain liikaa ja jostain liian vähän ja blääh.

Hehe. Monimutkaisia ovat bloggaajan ongelmat.