29. huhtikuuta 2007

Kriisi ohi.

Kone parani. Sain sen takaisin ennätysajassa, kun kiltti korjaamon setä katsoi sitä samana iltana, ja eilen aamulla jo haettiin pois.

Siinä ei ollut mitään komponentteja rikki. Setäkin oli tosin luullut niin ja tarkastanut ensin ne kaikki. Kävi ilmi, että vika oli Windowsissa - korjausasennus paransi sen. Ei siis tarvinnut edes tyhjentää kovalevyä ja asentaa kaikkea uudelleen, mistä olen TOSI iloinen.

Lisäksi olen iloinen siitä, ettei tarvinnut hylätä uskoani Dellin tuotteiden laatuun. Kone ei hajonnut, sisältö vaan. Jos kone kestää vielä vuoteen 2009, se on jo nelivuotias ja silloin olen muutenkin ajatellut hankkia uuden. Jos tämä toimisi vielä silloin, se olisi parempi vaan, koska se voisi jäädä komerooni vara-varakoneeksi. Enpä olisi uskonut sellaistakin joskus tarvitsevani. On se jännä, miten kriittisen tärkeiksi laitteet muodostuvat, kun tekee töitä kotona!

Tämä kävi niin paljon helpommin kuin olin odottanut. Huh. Lisäbonuksena kannettava on nyt huomattavasti paremmin työkunnossa matkoja varten ja siltä varalta, että jotain menee uudelleen rikki. Ajattelin myös kipaista heti ensi viikolla ostamaan ulkoisen kovalevyn, jonne voin varmuuskopioida tärkeät asiat. Säästäisi paljolta työltä ja stressiltä koneiden hajotessa, lisäksi helpottaa asioiden liikuttelua koneiden välillä huomattavasti (kun mulla ei vielä ole langatonta nettiä). En ne näköjään maksa kuin jotain satasen. Perusmallit.

Nyt pitääkin ryhtyä töihin, koska on hiukan kirittävää. Ensi viikko näyttää tosin melko rauhalliselta töiden suhteen muutenkin.

Ei kommentteja: