30. elokuuta 2009

Olen Oulussa.

Lastenkutsut + Amerikan kiertomatka syksyllä 2009

(1) Vierailu- / lomamoodi on päällä, ja olen autuaasti unohtanut kaikki kotona päässä pyörineet kirjoitusaiheet. On kuitenkin poikkeuksellinen vapaahetki, kun kummitytön vanhemmat nukuttelevat tänään kaksi vuotta täyttänyttä tytärtään. Lainaan naapurin suojaamatonta nettiä. Oliskohan mulla jotain sanottavaa?

Hmm. Hmm. Lyö kieltämättä tyhjää. Olen jutellut kaksi-kolmevuotiaiden kanssa koko päivän, syönyt kakkua ja kuunnellut lastenlauluja. Ko. toiminta ei varsinaisesti innoita syvällisiin ajatuksiin, vaikka olikin hirveän mukavaa.

(2) Ai NIIN. Olen nyt varannut Pohjois-Amerikan matkani. Matkan suunta kääntyi päinvastaiseksi kuin alkuperäisessä hahmotelmassa, koska Meksiko tuli mukaan aikatauluun ja Meksikon isäntäväelle sopi paremmin näin, ja kaiken lisäksi siellä on marraskuun alussa Day of the Dead!

Ma 26.10. lento TRE - Dublin
-JCS-konsertit 28.10. & 29.10, treffaan Miian :)
Pe 30.10. lennot Dublin - NYC + NYC - MEX + bussi MEX - Xalapa
-Laatuaikaa Daisyn ja Steven luona, Day of the Dead, mahd. yhteinen viikonloppu Mexico Cityssä.
Su 8.11. lento MEX - LAX
-Tapaan Marjukan ja Riston L.A:ssa, vuokraamme auton ja kierrämme lisäksi ainakin Las Vegasin ja San Franciscon.
Su 15.11. (noin) lento Kalifornia - Ottawa (ei varattu)
-Viikko Kanadassa, Ottawa + Montreal + mahdollisesti Quebec City
Su 22.11. (noin) bussi / juna New Yorkiin (ei varattu)
-Viikko New Yorkissa. Menee hujauksessa, kun teen päivisin töitä ja vietän illat teatterissa.
Su 29.11. lento NYC - HEL.
-Kotona illansuussa maanantaina 30.11.

--> Olen matkalla tasan viisi viikkoa. Länsirannikon viikolla en luultavasti ehdi tehdä ollenkaan töitä, mutta muilla viikoilla on tarkoitus tehdä kohtuullinen määrä. Katsotaan, miten sujuu.

Odotan innolla!

Jos joku sattuu tarvitsemaan kalustettua asuntoa Tampereelta pelkästään marraskuuksi, asiasta on helppo päästä sopimukseen. Sattuisko kukaan? :)

7 kommenttia:

Miia kirjoitti...

Oh, mokasin. Ei pitänyt laittaa tuota blogilinkkiä nimeen. Pystyisitkö poistamaan kokonaan tuon mun kommentin, ihan varmuuden vuoksi? Tuo nimenomaninen blogi on ihan vain mun omaksi ilokseni, en ainakaan vielä uskalla antaa muiden lukea ;)

Inkeri kirjoitti...

Kuulostaa hienolta! Pitää koittaa tavata ainakin pariin kertaan ennen kuin lähdet.

Miia kirjoitti...

Kiitos! :)

Ja edelleen tervetuloa!

Ilona kirjoitti...

Mä tykkään kovasti Montrealista, en tiedä ootko ennen käynyt siellä. Se on harvinaisen harmoninen kulttuurien sulatusuuni. Mun sisko on asunut siellä nyt... ööh... varmaan 7 tai 8 vuotta. Quebec Cityssä oli ainakin pari hyvää museota, jos niistä sattuu tykkäämään. Mä rrrrakastan museoita :)

Anne kirjoitti...

En oo ikinä käynyt Kanadassa, joten kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan! :) Millaisia museoita? Mä rrrakastan turistina lähinnä historiamuseoita ja vanhoja rakennuksia. (Taidemuseot on mulle henk. koht. yhdentekevämpiä, edes Louvre ei säväyttänyt.)

Ilona kirjoitti...

Juu en mäkään kauheasti välitä taidemuseoista, ainakaan jos suurin osa taiteesta on modernia.

Käytiin Quebec Cityssä ainakin Musée de l'Amérique françaisessa ja Musée de la civilisationissa (kurkkaa täältä, jos kiinnostaa: http://www.mcq.org/index_en.html) ja tykkäsin molemmista. Muutenkin se on kyllä kaunis vanha kaupunki.

Montrealissa keskityttiin viime reissulla enemmän tapahtumiin (käytiin kattomassa Cirque du Soleil'ta, drag show'ta, 3D-leffoja IMAX-teatterissa jne.) kuin nähtävyyksiin, koska suurin osa oltiin nähty jo aiemmin. Niistä on jäänyt erityisesti mieleen kaunis kasvitieteellinen. En tosin tiedä, miltä ne ulkopuutarhat näyttää talvella, mutta auki se on silloinkin.

Anne kirjoitti...

Kiitos vinkeistä!

Pitää muuten lisätä edelliseen, että "historiamuseoita, vanhoja rakennuksia ja kulttuuria... kuten teatteria". Kröhöm. Täällä varmasti itsestään selvää, mutta kuulosti todella vajaalta.

Ja unohdin kommentoida muille, kun ryntäsin poistamaan Miian ekaa kommenttia: Kiitos tervetulotoivotuksista! Ja Inkeri, niin pitääkin nähdä, yritetään sopia jotain kun nähdään Sadun luona :)