5. toukokuuta 2007

Sukulaisten sukulaissieluista ja tietokoneista

(1) Eini-sisko oli kylässä. Opin, että veri on vettä sakeampaa, kun Eini alkoi kertoa viikolla näkemästään loistavasta pedofilialeffasta ja siitä, miten hyvä Joseph Gordon-Levitt on siinä.

Sanoin, että olen asiassa askeleen edellä. Sitten puhuimme kyseisen elokuvan ja kyseisen näyttelijän ansioista.

Eini ei ollut saanut suositusta minulta.

Eini on myös ainoa ihminen, joka jaksaa puhua leffoista yhtä loputtoman pitkään kuin minä ja tietää yleensä, mistä puhun ilman, että pitää selittää. Puhumme puhelimessa varmaan enemmän leffoista kuin oikeasta elämästä.

On se vaan mukava, että on muitakin omenoita samasta puusta kuin minä. En vaihtaisi siskojani mihinkään :)

(2) Aiheesta kukkaruukkuun: koneeni temppuilee taas. Se ei ole kunnossa. Eilen illalla se oli tosi hidas, ja tänä aamuna se alkoi ujeltaa kuin vanhanaikainen puhelinmodeemi, kun yritin käynnistää sitä. Annoin sen olla rauhassa tunnin verran, ja sitten se suostui käynnistymään. Nyt ajelen kaiken maailman skannaus- ja eheytysohjelmia. Jos muka auttaisi. Mutta taitaa se sittenkin olla komponenttivika. Hitto, kun ei näistä mitään ymmärrä.

Tämä kannettava on onneksi ollut hyvä. Kevyt, kätevä ja tehokas. Eikä toivottavasti hajoa heti kohta, sen verran uusi on vielä.

Ostin viime viikolla ekasta PC-rikosta säikähtäneenä ulkoisen kovalevyn. Sille olen jo säilönyt kaiken tärkeän PC:ltä. Tärkeimmät on vielä tuplavarmuuskopioitu tälle kannettavallekin. Ei pitäisi minkään rakkaan nyt kadota, vaikka kone räjähtäisikin. Se kai tässä positiivista on. Työmahdollisuudetkin on nyt tasan samat pöytäkoneella ja kannettavalla, eli en joudu isompaan kriisiin toistamiseen.

Kuka muuten tiesi, että ulkoinen kovalevy (LaCie, 80 gigaa, hinta satasen pinnassa) voi olla tällainen sentin paksuinen, 8 x 12 cm laatikko, jonka voi viedä mukanaan ihan minne vain? Pehmustettu kantopussikin tuli kaupan päälle. Mä en tasan tiennyt. Olen vaikuttunut.

Ei kommentteja: