25. maaliskuuta 2007

Kävin oikein baarissa. Taas.

Minustahan on tullut oikea bilehile.

Parin vuoden hiljaiselon jälkeen olen taas tykästynyt yöelämään. Marjukka juhli 20-vuotissynttäreitään (sisareni on siis minua vajaat kuusi vuotta nuorempi. keskimmäinen sisko on minua puolitoista vuotta nuorempi), ja minä päädyin ihan kunnolla mukaan, vaikken oikeastaan ollut aikonut. Lauloimme Singstaria seitsemästä puoli kahteentoista. Sitten lähdimme baariin. Kolmas kertani kuukauden sisällä!

Olen löytänyt Suomesta ensimmäisen yökerhon ikinä, joka soittaa täsmälleen Britannian diskojen tyylistä musiikkia. Korneja hittejä 60-luvun twististä 70-luvun Grease-medleyyn, 80-luvun Whamiin, 90-luvun europoppiin ja 2000-luvun Ricky Martiniin... Nam. Ehkä siksi jaksan hinkua ulos. Ennen tätä masennuin Suomen diskoissa aina, koska musiikki oli liian monotonista jumputusta, pelkkiä korkeintaan kahden viikon ikäisiä NRJ-hittejä ynnä muuta ankeaa.

Siis, mikä se tällainen ihmepaikka on? Be-Bop Tampereen Finlaysonilla. Henk. koht. suosittelen lämpimästi. Makujahan on monia, mutta minulle paikka sopii kuin nyrkki silmään ja tuo ihanasti Britannian cheesy pop -illat mieleen. Myös paikan sisustus on uskomattomassa kitch-henkisyydessään näkemisen arvoinen. Asiakaskuntakin on mukavan heterogeeninen parikymppisistä opiskelijoista hieman alle nelikymppisiin työporukoihin. JA olut ja siideri maksavat ke-to-pe 50 senttiä tuopilta! (Minkä perusteella paikan olettaisi räkäläksi, mutta se onkin hienosti sisustettu ja miellyttävä yökerho.) Nyt olimme tosin lauantaina. Silloin hinta on suht' normaalit neljä euroa.

Nukuin puoleen päivään, mutta noin muuten päiväni on ollut ihan normaali. Minulla ei ole krapulaa. Ehkä oli ihan hyvä, että kellojen siirtämisen vuoksi ilta jäi tunnin normaalia lyhyemmäksi. Syntymäpäiväsankari itse sen sijaan kävi kääntymässä tuossa aiemmin, ja naama näytti erittäin valkoiselta ;) Mutta kai sitä synttäripäivänä saakin juhlia kunnolla.

No, semmoista. Saa nähdä, kauanko juhlakauteni kestää. En minä joka viikko rupea käymään. Se on pahaksi terveydellekin. Mutta jos vaikka kerran, pari kuussa.

Ei kommentteja: